Attualità

Cosa hè Harmony OS? Spiegà u novu sistema operativu da Huawei

Dopu à anni di speculazioni è di rumenzule, u gigante tecnulugicu cinese Huawei hà svelatu ufficialmente u so sistema Harmony OS in 2019. È hè giustu di dì chì sò state poste più dumande chè risposte. Cumu funziona? Chì prublemi risolvi? Serà u pruduttu di a disputa attuale trà Huawei è u guvernu US?

U Harmony OS hè basatu annantu à Linux?

Innò. Ancu se i dui sò prudutti di software gratuiti (o, più precisamente, Huawei s'impegna à liberà Harmony OS cù una licenza open source), Harmony OS hè u so pruduttu di primura. Inoltre, usa una architettura di cuncepimentu diversu per Linux, preferendu un cuncepimentu di microcernel sopra un kernel monoliticu.

Ma aspettate. Microkernel? kernel monolitu?

Pruvemu torna. À u core di ogni sistema operativu hè ciò chì si chjama un kernel. Cum'è u nome suggerisce, u kernel si trova in u core di ogni sistema operativu, servendu in modu efficace cum'è fundamentu. Gestiscenu l'interazzione cù u hardware sottostante, attribuiscenu risorse, è definiscenu cume i prugrammi sò eseguiti è eseguiti.

Tutti i nuclei portanu queste responsabilità primarie. Tuttavia, differenu in u so travagliu.

Parlemu di memoria. I sistemi operativi moderni cercanu di separà l'applicazioni di l'utente (cum'è Steam o Google Chrome) da e parti più sensibili di u sistema operativu. Immaginate una linea impenetrabile chì divide a memoria aduprata da i servizii di tuttu u sistema da e vostre applicazioni. Ci hè dui motivi principali per quessa: sicurezza è stabilità.

Microkernels, cum'è quelli utilizati da Harmony OS, sò assai discriminatori nantu à ciò chì corre in modu kernel, chì li limita essenzialmente à i basi.

Francamente, i nuclei omogenei ùn discriminanu micca. Linux, per esempiu, permette à parechji utilità è prucessi à livellu di u sistema operativu di corre in stu spaziu di memoria distintu.

Pudete ancu esse interessatu à vede:  Configurazione Huawei Router

À quellu tempu Linus Torvalds hà cuminciatu à travaglià nantu à u kernel Linux, i microkernel eranu sempre di una quantità scunnisciuta, cù pochi usi cummerciali di u mondu reale. Microkernels anu ancu pruvatu difficiule da sviluppà, è tendenu à esse più lente.

Dopu quasi 30 anni, e cose sò cambiate. L'urdinatori sò più veloci è più economici. Microkernels hà fattu u saltu da l'accademia à a produzzione.

U kernel XNU, chì hè à u core di macOS è iOS, tira assai ispirazione da i disegni di i micro-core precedenti, u kernel Mach sviluppatu da l'Università Carnegie Mellon. Intantu, QNX, chì sustene u sistema operativu Blackberry 10, è ancu parechji sistemi d'infotainment in veiculi, utilizanu un cuncepimentu microcernel.

Si tratta di espansibilità

Perchè i disegni Microkernel sò intenzionalmente limitati, sò faciuli da allargà. L'aggiunta di un novu serviziu di sistema, cume un driver di dispositivi, ùn richiede micca à u sviluppatore di cambià o interferisce di manera fundamentale cù u kernel.

Questu indica perchè Huawei hà sceltu questu approcciu cù Harmony OS. Ancu Huawei hè probabilmente più cunnisciutu per i so telefoni, hè una sucietà chì hè implicata in a maiò parte di i segmenti di u mercatu di a tecnulugia di u consumatore. U so elencu di prudutti include cose cume apparecchiature di fitness indossabili, router, è ancu televisori.

Huawei hè una sucietà incredibilmente ambiziosa. Dopu avè pigliatu un articulu da u libru di u rivali Xiaomi, a cumpagnia hà cuminciatu à vende prudutti Internet di e cose da Attraversu a so filiale Honor centrata nantu à a ghjuventù, cumprese spazzole intelligenti è lampade intelligenti da scrivania.

E ancu s'ellu ùn hè micca chjaru se Harmony OS finiscerà per ogni pezzu di tecnulugia di u cunsumadore chì vende, Huawei aspira à avè un sistema operativu chì funziona cù u più numeru di dispositivi pussibuli.

Pudete ancu esse interessatu à vede:  Cumu fà u Router Huawei HG520b ping-capace

Una parte di u mutivu hè a cumpatibilità. Se ignorate i requisiti hardware, qualsiasi app scritta per Harmony OS deve travaglià nantu à qualsiasi dispositivu in esecuzione. Questa hè una pruposta attraente per i sviluppatori. Ma duverebbe ancu avè benefici per i cunsumatori dinò. Cum'è sempre più dispositivi diventanu computerizati, hè sensu chì devenu esse capaci di operà facilmente cum'è parte di un ecosistema più largu.

Ma chì ne hè di i telefuni?

U telefunu Huawei trà a bandiera USA è China.
lakshmiprasada S / Shutterstock.com

Hè passatu guasi un annu da quandu u Tesoru di l'amministrazione Trump hà messu Huawei in a so "Lista di Entità", impedendu cusì à e cumpagnie americane di cummerciu cù a sucietà. Mentre questu hà fattu pressione nantu à tutti i livelli di l'attività di Huawei, hè statu un dulore maiò in a divisione mobile di a cumpagnia, impedendulu di liberà novi dispositivi cù Google Mobile Services (GMS) integrati.

Google Mobile Services hè efficacemente tuttu l'ecosistema Google per Android, cumprese app mundane cum'è Google Maps è Gmail, è dinò Google Play Store. Cù l'ultimi telefoni di Huawei chì mancanu l'accessu à a maiò parte di l'applicazioni, parechji si sò dumandati se u gigante cinese abbandunerà Android, è invece passerà à un sistema operativu nativu.

Ciò pare improbabile. Almenu à cortu andà.

Per principianti, a dirigenza di Huawei hà ripetitu u so impegnu per a piattaforma Android. Invece, si concentra nantu à sviluppà a so propria alternativa à GMS chjamata Huawei Mobile Services (HMS).

À u core di questu hè l'ecosistema app di a cumpagnia, Huawei AppGallery. Huawei dice chì spende 3000 miliardu di dollari per chjappà a "app gap" cù Google Play Store è hà XNUMX ingegneri di software chì travaglianu.

Pudete ancu esse interessatu à vede:  U novu sistema Fuchsia di Google

Un novu sistema operativu mobile duverà principià da zero. Huawei duverà attirà sviluppatori per spostà o sviluppà e so app per Harmony OS. È cum'è avemu amparatu da Windows Mobile, BlackBerry 10 è Samsung Tizen (è prima Bada), ùn hè micca una pruposta faciule.

Tuttavia, Huawei hè una di e cumpagnie di tecnulugia più risorse in u mondu. Dunque, ùn saria micca sàviu di scartà a pussibilità di un telefunu chì gestisce Harmony OS.

Fattu in Cina 2025

Ci hè un angulu puliticu interessante da discute quì. Dapoi decennii, a Cina hà servutu da fabbricante glubale, prudutti di custruzzioni cuncipiti à l'oltremare. Ma in l'ultimi anni, u guvernu cinese è u so settore privatu anu investitu assai in ricerca è sviluppu. I prudutti cuncepiti cinesi stanu crescendu sempre di più nantu à a scena internaziunale, dendu una nova cumpetizione per l'elite tecnologica di Silicon Valley.

À mezu à què, u guvernu di Pechino hà una ambizione ch'ellu chjama "Made in China 2025". Effettivamente, vole mette fine à a so dipendenza da i prudutti impurtati di alta tecnulugia, cume i semiconduttori è l'aviò, è rimpiazzalli cù e so alternative interne. A motivazione per questu deriva da a sicurezza economica è pulitica, è da u prestigiu naziunale.

Harmony OS si adatta perfettamente à questa ambizione. S'ellu si ne và, serà u primu sistema operativu à successu mundiale à esce da a China - eccettu per quelli aduprati in i nichji di mercati, cum'è e stazioni di basa cellulare. Queste credenziali naziunali saranu particolarmente utili se a Guerra Freda trà Cina è Stati Uniti continua à furia.

Di conseguenza, ùn mi sorprenderebbe micca perchè Harmony OS hà qualchi sustenitori assai ardenti in u guvernu centrale, è ancu in u settore privatu cinese più largu. È sò questi sustenitori chì determineranu infine u so successu.

Precedente
Cumu creà un blog cù Blogger
prossimu
Cume aduprà "Fresh Start" per Windows 10 in l'aggiornu di maghju 2020

Lascia un cumentu