Windows

Chì ghjè u BIOS?

Chì ghjè u BIOS?

U BIOS hè un acronimu: Sistema Input Output Basic
Hè un prugramma chì corre davanti à u sistema upirativu quandu u urdinatore parte.
Hè un inseme di struzzioni cullucate nantu à u chip ROM, chì hè un picculu chip integratu nantu à a basa di l'urdinatore. U BIOS verifica i cumpunenti di l'urdinatore quandu u dispusitivu hè avviatu. Un urdinatore à l'altru, secondu u fabricatore di u vostru urdinatore
Benintesa, u benefiziu di i paràmetri di u BIOS hè chì attraversu pudete truvà l'infurmazioni hardware di u vostru urdinatore, pudete truvà a password di l'urdinatore, pudete mudificà l'ora è a data, pudete specificà opzioni di avvio, pudete disattivà o attivate alcune di e finestre o entrate USB, SATA, IDE ...
Cumu disattivà o attivà i porti USB
U metudu di entrata differisce da un dispositivu à l'altru
Da una sucietà à l'altra, quandu u dispositivu hè iniziatu

Induve a chjave F9 pò esse aduprata in certi dispositivi o F10 o F1 è alcuni dispositivi utilizanu u buttone ESC è alcuni usanu u buttone DEL è alcuni usanu F12
È varieghja, cum'è l'avemu spiegatu nanzu, da un dispositivu à l'altru, cumu entre in u BIOS.

 Una altra definizione di u BIOS

 Hè un prugramma, ma hè un prugramma integratu in a scheda madre è almacenatu nantu à u chip ROM. Ritene u so cuntenutu ancu se l'urdinatore hè spente, affinchì u BIOS sia prontu a prossima volta chì u dispositivu serà accendutu.
Bios hè una abbreviazione di a frasa "Bios". sistema di basa di output input Significa u sistema di basa di entrata è uscita di dati.
Quandu premete u buttone di partenza di l'urdinatore, sentite un tonu chì annuncia l'iniziu, allora alcune informazioni apparisce nantu à u schermu è a tavula di specificazioni di u dispositivu,
Windows s'avvia.

Pudete ancu esse interessatu à vede:  Cume Bluccà i Siti di Social Media in PC (XNUMX Modi)

Quandu accende l'urdinatore, face ciò chì si chjamaPOST",
Hè una abbreviazione diputenza nantu à l'autotestVale à dì, l'autoesaminazione quandu si avvia, è l'urdinatore verifica e parte di u sistema cum'è u processatore, memoria casuale, carta video, dischi duri è floppy, CD, porti paralleli è seriali, USB, tastiera è altri.
Se u sistema trova qualchì errore à questu puntu, agisce secondu a gravità di l'errore.

In certi errori, basta à avvisalli o impedisce chì u dispositivu funziona è mostrà un missaghju d'avvertimentu finu à chì u prublema sia risoltu,
Pò dinò emette alcuni toni in un ordine specificu per avvisà l'utilizatore di a situazione di u difettu.
Allora u BIOS cerca u sistema operativu è li dà u compitu di cuntrullà l'urdinatore.

A missione di u BIOS ùn finisce micca quì.
Piuttostu, hè incaricatu di i compiti di entrà è uscita di dati in l'urdinatore per tuttu u so periodu di travagliu.
Funziona in cunjunzione cù u sistema operativu per eseguisce operazioni di input è output.
Senza u BIOS, u sistema upirativu ùn pò micca almacenà
dati o ricuperallu.

U BIOS guarda infurmazioni impurtanti nantu à u dispusitivu cum'è a dimensione è u tippu di floppy è dischi duri, è dinò a data è l'ora.
E alcune altre opzioni nantu à un chip RAM speciale chjamatu chip CMOS,
Hè un tipu di memoria aleatoria chì guarda i dati ma i perde se a putenza si spegne.

Dunque, sta memoria hè furnita cù una piccula batteria chì mantene u cuntenutu di sta memoria durante i tempi chì u dispositivu hè spenutu, è sti chip consumanu poca energia, in modo chì sta batteria funziona per parechji anni.

L'utilizatore mediu pò ancu mudificà u cuntenutu di a memoria CMOS entrendu in i paràmetri di u BIOS quandu u dispositivu si avvia.

U BIOS cuntrolla tutti l'urdinatori senza eccezzioni, è deve esse capace di trattà cù i tippi di hardware installati in l'urdinatore.
Alcuni vechji chips di BIOS, per esempiu, forse ùn puderanu micca
Cunnosce discu duru grande capacità moderna,
O chì u BIOS ùn sustene micca un certu tipu di processatore.

Dunque, parechji anni fà, e schede madri sò venute cun un chip BIOS riprogrammabile, in modu chì l'utente pudessi cambià u prugramma BIOS senza cambià i chips stessi.

I chips di u BIOS sò fabbricati da parechji pruduttori, in particulare e cumpagnie Phoenix "tatuata"è una sucietà"premiu "è una sucietà"megatendenze americane. Se fighjate à qualsiasi scheda madre, truverete u chip BIOS cù u nome di u fabricatore annantu.

 

Precedente
A differenza trà l'informatica è l'infurmazione
prossimu
Chì sò i tippi di dischi SSD?

Lascia un cumentu